DOTAZY OBČANŮ

Níže uvedený formulář slouží pro vložení dotazu, oznámení, podnětu nebo připomínky:








Zodpovězené dotazy občanů:


Zdravím, ..chci se zeptat zda město pro nás pejskaře někdy něco udělalo, jestli máme psí oplocené loučky? Za psi platíme, uklízíme ale jaksi nevíme kam peníze mizí. Většinou když za něco platím něco dostanu ale tady nic nedostávám??? K čemu poplatky za psy slouží Otázkou však je, k čemu vlastně obec poplatky používá. Teoreticky by se velká část takto získaných příjmů měla zpětně projevit v péči o pejskaře a jejich čtyřnohé chráněnce. Většinou se tak ale neděje. Paradoxně potom bývají nejvíce znevýhodnění právě ti, kteří platí nejvyšší částky. Takže evidenci psů (pomáhá při dohledávání zaběhlých jedinců) a poplatkům za psa říkám ANO. Avšak pouze za předpokladu, že se zároveň zvýší komfort zpoplatněných.

27.3.2017, 21:59, Zdenka

Dobrý den,
Váš dotaz jsem předala kompetentním odborům k vyjádření.
S pozdravem
Nataša Cibulková

Mám prosbu hledám sestru která bydli na Orlová záblati mohli by jste mi zjistit číslo jejího pobytu dlouho jsme se neviděli je mi už několik let navíc a chtěla by jsem se s ní sejít

27.3.2017, 15:57, Petříčkov Miluše

Dobrý den,
k Vašemu dotazu ohledně zjištění adresy místa trvalého pobytu Vaší sestry můžeme v této chvíli jako nejvýhodnější řešení navrhnout Vaši osobní návštěvu evidence obyvatel Městského úřadu Orlová. Pokud se pro tuto volbu rozhodnete, s sebou si přineste Váš rodný list a pokud je to možné, také rodné listy Vašich rodičů. Existují totiž celkem 2 způsoby, jaké lze použít k hledání osob blízkých. Domníváme se, že v rámci osobní účasti lze určené úřední úkony lépe vysvětlit, neboť jejich podrobný písemný popis by zřejmě nebyl tak srozumitelný. Pokud Vám však např. časová vzdálenost nedovoluje osobní účast, prosím kontaktujte nás prostřednictvím e-mailové adresy, která je uvedena na webových stránkách města Orlová. Děkujeme za pochopení.

Kateřina Štebelová
Odbor vnitřních věcí a živnostenský úřad

Dobrý den, chci se zeptat, kdy konečně dá město opravit přístupový chodník k domu na ulici Ke Studánce č.p.1027? Hlavní vchod je po deštích nepřístupný, co je tam vody a zadní vchod nemá chodník. Opravdu se musí něco stát aby to někdo opravil? Přístupový chodník je majetkem města. Děkuji za odpověď. Kratochvíl

23.3.2017, 4:41, Stanislav Kratochvíl

Dobrý den,

oprava přístupového chodníku bude provedena v jarních měsících letošního roku.

Ing. Milan Bill
vedoucí odboru správy majetku a hospodářské správy

Opět se blíží žhavé léto a tak bychom se rádi dověděli zda už bude zprovozněno letní koupaliště, které patřilo k nejhezčím v okolí. V seznamu akcí jak utratit smysluplně 40 mil.anketě ČSSD k 20.3. jsem o koupališti nenašel ani zmínku, zato tam byla spousta nedá se říci že hloupostí ale méně důležitých možných akcí. Také by mne zajímalo, co bude s druhým bazénem v ZŠ u Kapličky. Z venku vypadá hodně zdevastován. Díky za odpověď.

22.3.2017, 14:07, Juchelka Milan, Ing

Dobrý den,
dle zpracované projektové dokumentace na kompletní rekonstrukci areálu jsou předpokládané náklady stavby 292 mil. Kč. Lze předpokládat, že po výběrovém řízení by mohly být náklady až o 30% nižší.
Město Orlová nedisponuje takovými finančními prostředky a ani při vyhledávání externích zdrojů financování nebylo město úspěšné. O dalším postupu musí rozhodnout orgány města. Zprovoznění koupaliště bez kompletní rekonstrukce není možné.
Ing. Martina Szotkowská
vedoucí odboru rozvoje a investic

Dobrý den chci se zeptat jelikož mame 5 děti a bydlime v pronajatem bytě 2+1 je to malé a chceme větší byt jelikož na inzeraty nabízene na internetu s možnosti pronajmu nam majitele nevyhovi z toho duvodu že mame 5 děti a hned nám řeknou né chci se teda zeptat jak si mužu požadat o byt nebo něco takového děkuji moc Waniekova

21.3.2017, 15:57, jaroslava

Dobrý den,
žádost o byt se podává na předepsaném formuláři - ke stažení na webových stránkách města: www.mesto-orlova.cz[1], záložka radnice - městský úřad - bytový fond - žádost o byt nebo si můžete vyzvednout osobně na odboru správy majetku a hospodářské správy MěÚ Orlová, Osvobození 796, II. patro č. dveří 311 nebo 327. Byty o velikosti 1+3 se nacházejí pouze v domě č. p. 1390 na ulici Rydultowské v Orlové-Lutyni a přidělují se v závislosti na jejich uvolňování. Dle platných Zásad pro hospodaření s bytovým fondem města Orlová si žádost může podat občan, který má trvalý pobyt v Orlové nebo pracuje v Orlové a nemá vůči městu pohledávky.
Ing. Milan Bill
vedoucí odboru správy majetku a hospodářské správy

Dobrý den. Mám dotaz na práci na novém centru. Počasí je vyhovující pro tyto práce. Proč. když jedu z Ostravy z práce v asi 15:30 hodin je na staveništi klid a mír. Nikde nikdo. Pak začne pršet, bude třeba zima i mráz a v konečném součtu to bude po těch asi třech letech znamenat, že práce budou opožděny a zase jen výmluvy na to, že počasí bylo takové či makové, nedovolilo práce, nedalo se něco dělat a podobné výmluvy. Děkuji za odpověď. Piňur Luděk

21.3.2017, 10:18, Piňur Luděk

Vzhledem ke skutečnosti, že zhotovitel v současné době není v prodlení s harmonogramem stavby, není důvod, aby město Orlová činilo vůči zhotoviteli nějaké kroky. Dále je nutné upozornit, že ministerstvo financí si v zadávací dokumentaci nevymínilo podmínku časového rozsahu denních stavebních prací. Zhotovitel je odpovědný za dodržení časového harmonogramu, za jehož nesplnění mu hrozí sankce. Město Orlová má povinnost, pokud je zhotovitel v prodlení, na tuto skutečnost upozornit a vyžádat si zintenzivnění prací.
Požádali jsme o vyjádření zhotovitele stavby. Ten zaslal prohlášení. "pracovní doba našich zaměstnanců je
7,00 - 16,00, přičemž po cca 15,15 - 15,30 se již nenakládají a neodjíždí žádná vozidla, neboť skládky se v 15,30 zavírají. Před ukončením pracovní doby je nutno obnovit ohrazení a provést další opatření z hlediska BOZP a zajištění staveniště".
Ing. Martina Szotkowská
vedoucí odboru rozvoje a investic

Dobrý den, mužu se zeptat proč nefunguje kamera na které bylo Orlová 4 náměstí?

20.3.2017, 14:16, Filip Král

Dobrý den,
na tento dotaz jsme tady několikrát odpovídali. Kamera byla hodně stará a v důsledku lednových silných mrazů přestala fungovat. Oprava nebyla možná. Vzhledem k tomu, že v souvislosti s novým náměstím se počítá i s novou kamerou, nebude se nové zařízení pořizovat nyní, ale až po rekonstrukci centra města, tedy až za dva roky.
S pozdravem
Nataša Cibulková

Dobrý den , měla bych dotaz k úklidu vozovky v oblasti rodinných domů na Zátiší . Je možné aby SMO zařídilo uklízeni zimního posypu i v této oblasti ? Je možné někde požádat o úklid konkrétní ulice ? Děkuji .

19.3.2017, 9:34, Petra

Dobrý den,
jarní úklid na ul. Zátiší by měl dle harmonogramu probíhat 24.04.2017. Bližší informaci k úklidu Vám podá pan Radim Venglař, tel. 596 581 330.
S pozdravem
Ing. Milan Bill
vedoucí odboru správy majetku a hospodářské správy

Dobrý den, zdá se mi, že pracovníci ve žlutých vestách nedostatečně provádějí úklid veřejných prostranství - konkrétně chodník a přilehlé parkoviště na Masarykově třídě č.p.948 až 953 - chodník je se zimním posypem a parkoviště má stále vrstvu zetlelého loňského listí ze stromů. Když zafouká vítr, víří se prach až na balkony a při dešti se zbytečně ucpává kanalizace.

16.3.2017, 9:50, Hana

Dobrý den,

k Vašemu dotazu ve věci úklidu chodníku a přilehlého parkoviště Vám sdělujeme, že úklid na těchto plochách bude probíhat v průběhu měsíce dubna.
Ing. Milan Bill
vedoucí odboru správy majetku a hospodářské správy

Dobrý den,chci se zeptat,proč při výstavbě nové budovy Policie ČR v Orlové-Porubě,nebylo počítáno s vybudováním parkoviště pro návštěvníky této instituce? Zřejmě pan projektant /?/ nepočítal s tím,že na Policii budou také přijíždět lidé k vyřizování různých záležitostí atd. Hlavně v úřední dny je ulice Gagarinova přeplněna parkujícími auty tzv. "kde se dá". Přitom přímo pod Policíí je nevyužívaný a zbytečný travnatý pozemek,který město v sezoně ani nestíhá udržovat,sekat... Miniparkoviště,které je před budovou ani nepočítám,to je plné aut,zřejmě zaměstnanců Policie. Děkuji předem za vaše stanovisko. Pavel Slabý.

15.3.2017, 15:55, Pavel Slabý

Při výstavbě každé budovy se samozřejmě počítá i s potřebným počtem parkovacích stání. Jejich počet závisí na výpočtu potřeby parkovacích stání dle ČSN 73 6110 Projektování místních komunikací.
Stavbu parkoviště pro veřejnost k budově Policie ČR povoloval a kolaudoval náš speciální stavební úřad. Jedná se o parkoviště s celkovým počtem 12 kolmých parkovacích stání pro vozidla do 3,5 t, která mají sloužit veřejnosti k obecnému užívání, z toho 1 parkovací stání je určeno pro osoby s omezenou schopností pohybu.
Parkoviště pro zaměstnance mělo být v rámci stavby zřízeno ve dvoře budovy. Tuto část stavby ale náš stavební úřad nepovoloval. Stavebním úřadem staveb pro bezpečnost státu, tedy i budovy policie, je stavební úřad Ministerstva vnitra.

Ing. Hana Juřicová
OVŽP

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30


Dnes je neděle 23.4., svátek má Vojtěch.

Změnit velikost textu: A- | A | A+